Beharrizanak hezkuntzan

2022-03-18 Artikuluak

Hezkuntzari buruzko gogoeta beharrizanaren ikuspegitik antolatuko dugu. Alde horretatik, hauxe da galdera orokorra: zein dira, gurean eta gaur egunean, hezkuntzako beharrizanak? Halako galdera baten muineko planteamendua honako hau da: ezagut ditzagun lehendabizi hezkuntza formaleko beharrizanak, eta, gero, haren zerbitzura doitu hezkuntza-sistema eta eskolaren antolaketa.
Gogoeta hau bokazio horrekin dago egituratuta. Baina ikusiko dugu planteamenduak badituela bi arazo eta zailtasun praktiko. Alde batetik, beharrizanak askotarikoak dira, izaera, zentzu eta helburu askokoak; eta beharrizanen artean konkurrentzia ere badago. Bestetik, antolaketak ez du beharrizanen eta guztion onaren zerbitzura zertan egon, eta, kasu horretan, esate baterako, hezkuntza-komunitateko eragile ezberdinen aldetik, neurri protekzionisten eta korporatibisten eskaerak gailendu daitezke.  Mendebaldeko gizarte pluralistetan, halako buruhausteak ohikoak dira; ez hain orokorrak eta arruntak hezkuntzaren eremuan, ordea.
Gaia, planteamendua eta arazoa azalduta, hona hemen testu honen egitura: lehenik, beharrizanaren kontzeptua eta esanahi morala argituko ditugu, labur-labur; gero, bigarrenik, gurean hezkuntza-beharrizanak zein diren planteatu, eta horren azalpenari eskainiko diogu testuaren zati gehiena, beharrizanen tipologia bat osatuz; azkenik, bukatzeko, gure aurrekoei diegun zorra aitortu, eta iragan hurbileko ekimen herrigileetatik ikas dezakegunaren pintzelkada bat sintetizatuko dugu, testuan zehar  idatzitakoak berrirakurri eta aurrera begirako proposamen orokor gisa.

Egin zaitez Jakinkide

Hemen duzu Jakinen ondare guztia. Eta gehiago. Euskal kultura elikatzen eta biziberritzen jarraitzeko berritu dugu Jakin. Eta, orain arte bezala, Jakinen hartzaileok izango zarete gure sostengua.

Egin Jakinkide
igoEdukieraren hasierara joan